BeeΜπες στην παρέα μας. Γίνε και εσύ Kazamίας!

Bullet Γράψτε τα δικά σας άρθρα στο blog
Bullet Κάντε νέους φίλους & ανταλλάξτε μηνύματα & κάντε video chat
Bullet Μοιραστείτε τις ιδέες σας στα forums κ.α.

Register

Είσαι ήδη μέλος;

Νίκος Καζαντζάκης: "Ο τελευταίος πειρασμός"

Ο Τελευταίος Πειρασμός

(συνημμένο *pdf)

Αφήγηση της ιστορίας του Ιησού, εστιασμένη στα τελευταία χρόνια της ζωής του. Ο Ιησούς παρουσιάζεται ως ένας απλός ξυλουργός, κατασκευαστής μάλιστα των σταυρών που χρησιμοποιούν οι Ρωμαίοι για τις εκτελέσεις των Εβραίων επαναστατών. Αρνείται να επίμονα να αναλάβει την αποστολή της ανθρώπινης σωτηρίας, αλλά τελικά αποφασίζει να υποταχτεί στο θείο θέλημα. Η ιστορία εξελίσσεται λίγο-πολύ σύμφωνα με τις ευαγγελικές αφηγήσεις, μέχρι τη στιγμή της σταύρωσης. Ενώ βρίσκεται στο σταυρό, ο Ιησούς ανοίγει τα μάτια του και βλέπει ότι έχει μεταφερθεί κάτω από ένα ανθισμένο δέντρο· ένας άγγελος του λέει ότι ο Θεός αποφάσισε να τον σώσει και να του επιτρέψει να ζήσει μια φυσιολογική ανθρώπινη ζωή. Καιρό αργότερα, ο Παύλος φτάνει στο σπίτι του Ιησού και του μιλά για τη σταύρωση και την ανάσταση του Μεσσία καθώς και για τη νέα θρησκεία. Ο Ιησούς εξοργίζεται και του ομολογεί την αλήθεια και ο Παύλος αναχωρεί αποφασισμένος να συνεχίσει το κήρυγμά του, ακόμη κι αν στηρίζεται σε ένα ψεύδος. Μετά από αρκετά χρόνια, ο γέρος πια Ιησούς έρχεται αντιμέτωπος με τους μαθητές του, που τον κατηγορούν για προδοσία και λιποταξία, και συνειδητοποιεί ότι ο άγγελος που του ανήγγειλε τη σωτηρία από το σταυρό ήταν ο Σατανάς - ο τελευταίος πειρασμός! Εκείνη τη στιγμή ανοίγει τα μάτια του και, βλέποντας ότι είναι ακόμη επάνω στο σταυρό, καταλαβαίνει ότι όλα ήταν ένα όνειρο.

 

ΣυνημμένοΜέγεθος
NIKOΣ KAZANTZAKHΣ - Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ.pdf19.89 MB

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΙΣ

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

 

Φιλε  Απολλωνα με μεγαλη ευχαριστηση και ικανοποιησει βλεπω πως προβαλλεις μια ξεχωριστη ελληνικη  φυσιογνωμια , που κατα την γνωμη πολλων και εμου  ειναι η πιο σημαντικη  οχι μονον του εικοστου αιωνα,  αλλα και ολων των μετακλασικων εποχων. Ενας  μεγαλος  Ελληνας,  Ακαδημαικος,  Λογιος,  Διανοουμενος, Φιλοσοφος  και υπερανω ολων ενας υπεροχος ανθρωπος που αγαπησε την ζωη οπως ειναι και οχι οπως θα επρεπε  κατα την γνωμη αλλων  να ειναι. Εζησε την ζωη του σαν  ενα ελευθερο πνευμα που ποτε δεν υποδουλωθηκε.

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΙΣ

(1983 – 1957)

 

  Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ

ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

ΙΔΟΥ ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΑΛΙΑ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ  ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Με θαρρούν λόγιο, διανοούμενο, γραφιά.

Και δεν είμαι τίποτε απ' αυτά.

Τα δάχτυλά μου, όταν γράφω,

δεν μελανώνουνται, αιματώνουνται.

Θαρρώ δεν είμαι παρά τούτο:

μια απροσκύνητη ψυχή.


Mε τα λόγια τούτα περιέγραψε
τον εαυτό του
το 1950 ο Νίκος Καζαντζάκης
.

 

Ο ΧΡΙΣΤΥΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ:

Το Θεωρω ενα απο τα καλλιτερα εργα του. Λαμβανει χωρα στο  χωριο Λυκοβρυση επι τουρκοκρατειας. Στο χωριο αυτο καθε επτα χρονια ελαμβαναν χωρα τελετες των παθων του Χριστου, οι Πρεσβυτεροι του χωριου αποφασιζαν  και εξελεγαν, μεταξυ των χωρικων, αυτους που ε θεωρουσαν ως καταλληλοτερους για να υποδηθουν τους αναλογους βιβλικους  ρολους. Στον Μανολιο, ενα ταπεινο βοσκοπουλο που για λιγο καιρο  ειχε υπηρετηση ως δοκιμος μοναχος, ανεθεσαν τον ρολο του Χριστου, μαζι του εξελεξαν τον  Υαννακκο με το γαιδουρακι του για να θποδυθει τον ρολο του αποστολου Πετρου, τον Μιχαλιο για τον ρολο του αποστολου Ιωαννη, τον Κωσταντη για τον ρολο του  Ιακοβου, τον Παναγιωταρο για τον ρολο του Ιουδα, και την ομορφη χηρα Κατερινα η οποια καταγεται απο γειτονικο χωριο και ειναι γυναικα εμευθερων ηθων που ουτε καν την ενδιαφερουν τα κοτσομπολια και οι γνωμες των λυκοβρυσιοτων, ειναι ομως πολυ γενναιοδωρη, που στο τελος θυσιαζει και την ζωη της για αυτο που πιστευει.  Εν συνεχεια εχουμε τους πρεσβυτερους και αρχοντες του χωριου, οπως τον Παπα Γρηγορη, που πολυ επιδεξια προσαρμοζει το θελημα του θεου συμφωνα με τα συμφεροντα του, τον Αρχοντα  Πατριαρχεα, αρχηγο των χωρικων που διακρινεται για την μεγαλη  απληστια του, τον πλουσιο  και  φιλαργυρο Γερο Λαδα  που σπανιως ξωδευει χρηματα και τον δασκαλο Χατζη Νικολη, που κατα βαθος ειναι καλος ανθρωπος αλλα  φοβουμενος τον αδερφο του, τον Παπα Γρηγορη, δεν κανει τιποτα και απο την πλευρα των τουρκων εχουμε τον Αγα που του αρεσει το ρακι, η καλοφαγια και η καλη ζωια, μαζι με τον υπακουο και εμπιστο φρουρο του Χουσεην.

Το ιστορικο εξελησσεται την μεγαλη εβδομαδα, και με την αφιξη του Παπα Φωτη  ενος σεβασμιου και καλοκαγαθου Παπα απο το διπλανο χωριο που συνοδευομενος απο πολλους πρσφυγες ενοριτες του, ερχεται να ζητησει καταφυγιο και προστασια.

Οι Πρεσβυτεροι του χωριου αρνουνται  να τους παρεχουν προστασια και βοηθεια, αντιθετως με αυτα που πρεσβευαν, τις θρησκευτικες αρχες  και το θελημα του θεου. Βοηθεια τους προσφερεται μονον απο τον Μανολιο και τους ακολουθους του. Ο Παπα Γρηγορης και το σιναφι του, φοβουμενοι μηκως χα σουν την δυναμη και την επιρροη τους επι των χωρικων, αρχισαν εναν δυσφημιστικο αγωνα εναντιον του Παπα Φωτη και κατηγορησαν τον Μανολιο στον Αγα για εσχατη προδοσια. Ο Αγας υποδυομενος τον ρολο του Πηλα του για να αποφυγει τις φασαριες και την οργη των χωρικων δεν θανατωνει τον Μανολιο. Ο Μανολιος τελικα ζει στους λοφους εξω απο το χωριο, προσευχομενος στον Θεο για την σωτηρια και ευημερια των χωρικων και το ιστορικο συνεχιζεται. Η ολη ουσια επικεντρωνεται στην αντιφατικοτητα, αυτων που πρεσβευουν τα θεια, τον τροπο ζωης των και τις πραξεις των. 

Τελικως μια ομαδα χωρικων υποκινουμενη απο τον Παπα Γρηγορη σκοτωνει τον Μανολιο.

Ο Παπα Φωτης εσηκωσε τα χερια του στον ουρανο και απαγοητευμενος εψιθυρισε,

"Δυο χιλιαδες χρονια περασαν και οι ανθρωποι συνεχιζουν να σε  ξανασταυρωνουν. Οταν θα γεννηθεις Χριστε μου, να μην σταυρωθεις πλεον, αλλα να ζησεις μεταξυ μας εις τους αιωνας των αιωνων.

 

 

 

 

Ο Βραχοκηπος

Ο βραχοκηπος γραφτηκε απο τον Καζαντζακη γαλικα το 1936. Ο γερμανος εκδοτης Grethein εγκωμιασε το βιβλιο του αλλα δεν μπορεσε να το δημοσιευσει κατω απο το ναζιστικο καθεστως. Ο Καζαντζακης ομως αξιωθηκε ωστοσο να το δει τυπωμενο σε δυο ξενες χωρες, στην Ολλανδια "De tuin der rotsen" Amsterdam 1939 και στην Χιλη " El jardin de las rocas" Santiago 1941. Ο βραχοκηπος θαλεγα οτι σε συνδιασμο με το προηγουμενο αριστουργημα του " Ασκητικη"  ειναι μια συλλογη απο συναισθηματα κι η κοσμοθεωρια του που απο σελιδα σε σελιδα ακουγεται σαν εξομολογηση οταν λεει: "Τελεψα ολες μου τις θητειες, ειμαι ενας ελευθερος ανθρωπος, απεχω απο τον αγωνα οχι απο ραθυμια η δειλια παρα γιατι ξ ε ρ ω. " και παρακατω : "Ναι, ηξερα ολα αυτα τα συναισθηματα, τ αυτια μου τα ειχανε χορτασει. Μα ειδα πισω απ αυτα τα λογια την αγυρτεια και το κενο. Κι ετσι απομεινα μοναχος, νοιωθω τον εαυτο μου ακομα αναμεσα στους φιλους μου, κυριως αναμεσα στους φιλους μου σαν ενα ανεπιθυμητο... "  Σε κατασταση διαυγειας κι απομονωσης εγραψε για την αγωνια του ανθρωπου και την αγωνια του δημιουργου. Ξεκομενος απο καθε πιστη , αποσυσχετισμενος απο την Ιστορια δεν ειναι ικανοποιημενος απο την ζωη του. Οταν ο κινεζος συνομιλητης του και παλιος συντροφος τον ρωτα τι εκανε στα δεκα χρονια που δεν ειδωθηκαν  μετα απολογισμο καταληγει .... -Τιποτα... 

 Στον βραχοκηπο,  διαβαζοντας την κοσμοθεωρια του θαλεγα πως βρισκεται σε αρμονια  με το τιποτα! οταν γραφει: "Ο Βουδας μου εκανε σημαδι και χαμογελασαμε μαζι . Τιποτα δεν υπαρχει μου ειχε εμπιστευτει με σιγανη φωνη. Μητε ζωη μητε θανατος, κοιτα την υλη του νου σαν δυο ανυπαρχτα ερωτικα φαντασματα να κυνηγιουνται, να σμιγουν, να γεννουν,και ν αφανιζονται και λεγε... αυτο θελω!! " Το ταξιδι του στην Απω Ανατολη   ειχε πνευματικο σκοπο, αλλα στην περισταση αυτη ο Αγωνιστης Θεος της Ασκητικης ειχε ν αναμετρηθει στον Βραχοκηπο  με τον Βουδα που ειχε γοητευσει τον Καζαντζακη. Ο Βουδας αρνηται ζωη και θανατο κραταει μεσα στο χερι του "το Τιποτα"  Ο Αντιβουδας  ομως πειναει ακομα, διψαει, βλεπει ψωμι κρασι, την γυναικα και μοΥγκριζει. Πασκιζει να μετατρεψει μια σταλα σαρκα σε πνευμα.." Η πορεια του εδω ειναι εσωτερικη κι εξωτερικη οπως λεει ο ιδιος και μαρτυρα την ιδιαιτερη σημασια του Βραχοκηπου.  Ο κηπος των βραχων, ειναι ενας  κηπος διχως λουλουδια , διχως δενδρα, διχως νερο, αλλα με τους γυμνους βραχους του δινει την εικονα της ελευθερης ψυχης που δεν εχει ψευδιαισθησεις, δεν εχει ελπιδες. Ο ηρωας του Βραχοκηπου μυσταγωγειται προς το τερμα αυτο απο το ερωτικο παθος που του εμπνεει μια παρθενα κινεζουλα. Ο ερωτας τους εχει το απελπισμενο υφος του ρομαντισμου, αλλα αυτο που υπερτερει  πανω απ ολα ειναι η αριστουργηματικη αναλυση συναισθηματων : ερωτικη μεθη, εξαρση, μυστηριωδεις τυψεις, σπαραγμος οπως μονο ο Καζαντζακης μπορει να περιγραψει..... Τα υπολοιπα πρεπει να τα διαβασετε μονοι σας να ζησετε μεσα στον δικο του κοσμο την συγκρουση της σαρκας με το πνευμα....Να ζησετε  την α γ ω ν ι α του, το πιο βαθυ του βιωμα, που πασκησε να το εκφρασει σ ολα του τα βιβλια χωρις ομως να μπορεσει ν αναπαψει ποτε την καρδια του οπως μας λεει ο Π. Πρεβελακης

 

Ki omws htan arketo gia na

Ki omws htan arketo gia na aforistei apo thn ekklhsia mas enas megalos an8rwpos, titanas perasmenhs epoxhs kai dianoias...

Zen Me Pilates Equipment Studio, χώρος εναλλακτικής άσκησης και χαλάρωσης στο Κολωνάκι Γιόγκα Πιλάτες

Το Zen Me είναι ένας νέος χώρος εναλλακτικής άσκησης και χαλάρωσης στο κέντρο της Αθήνας στο Κολωνάκι