BeeΜπες στην παρέα μας. Γίνε και εσύ Kazamίας!

Bullet Γράψτε τα δικά σας άρθρα στο blog
Bullet Κάντε νέους φίλους & ανταλλάξτε μηνύματα & κάντε video chat
Bullet Μοιραστείτε τις ιδέες σας στα forums κ.α.

Register

Είσαι ήδη μέλος;

Καταθλιψη....

Την καταθλιψη τη διακρινουμε σε μονοπολικη και διπολικη.
Στην μονοπολικη ο ασθενης εμφανιζει μονο καταθλιπτικα επισοδεια.
Στη διπολικη,η οποια απαρτιζει το 5% τωνκαταθλιψεων περιπου,ο ασθενης ειχε 1 η και περισσοτερα επισοδεια μανιας,επιπλεον των καταθλιπτικων κρισεων.

Συναισθηματικα συμπτωματα ειναι η λυπη,η απαθεια,η απωλεια ενδιαφεροντος για συνηθεις δραστηριοτητες η ευχαριστησεις απ'αυτες,απελπισια,αυξημενη ευερεθιστοτητα....

Σωματικα μπορει να παρατηρηθει,μεταβολη της ορεξεως με αυξηση η ελαττωση του βαρους,διαταραχες υπνου,μειωση σεξ/κης επιθυμιας,απωλεια ενεργητικοτητας,καταβολη....

Ψυχοκινητικα συμπτωματα / αναστολες,ανησυχια.

Ψυχολογικα συμπτωματα / αισθηματα αναξιοτητας,υπερβολικη ενοχη,ανικανοτητα συγκεντρωσης,αναποφασιστικοτητα.


Στην προσπαθεια τους οι ερευνητες,για την αποσαφηνηση της αιτιολογιας της καταθλιψης,εστιαζουν το ενδιαφερον τους σε βιολογικους και γενετικους παραγοντες.

Ωστοσο εχουν ηδη με σαφηνεια αποδειξει τη σχεση της νοσου με διαταραχες της φυσιολογιας του ΚΝΣ (κεντρικο νευρικο συστημα).
Ασθενεις με κινδυνο καταθλιψης ειναι οι εχοντες οικογενειακο η ατομικο ιστορικο,οι καταχραστες ουσιων,υποχονδριακοι,ατομα με επιμονα σωματικα,ψυχοσωματικα η επωδυνα ενοχληματα.
Πολυ συχνα παρουσιαζεται το φαινομενο στις γυναικες κατα τη διαρκεια της λοχειας,σοβαρο η απροσδοκητο stress,το διαζυγιο,απωλεια προσωπου,απωλεια εργασιας,οικογενιακα προβληματα,οικονομικες δυσκολιες,εφηβεια,
ιδιοτητα γονεα. noexpression.gif

Απόλυτα σωστά

Απόλυτα σωστά όσα λες και δυστυχώς ένα θέμα, που σηματοδοτεί την σύγχρονη πραγματικότητα!Λόγω της καθημερινής πίεσης, του στρες και του γενικού άγχους που επικρατεί...ίσως κάποιους από μας, μας έχει κάνει ν' αναρρωτηθούμε -κάποια στιγμή στην ζωή μας- για την ψυχολογική μας κατάσταση και το κατά πόσο φυσιολογική είναι!Και σίγουρα όλοι έχουμε πει την φράση..." θα πάθω κατάθλιψη μ' όλα αυτά "!!!" ή κάτι παρόμοιο τέλος πάντων!'Ετσι δεν είναι;;

Εγώ απλά θα συμπληρώσω για να το ξεκαθαρίσουμε λιγάκι περισσότερο,ότι φυσιολογικά αισθανόμαστε κατάθλιψη μετά από προσωπικές απώλειες ή αποτυχίες,όπου η συχνότητα και η ένταση των επεισοδίων κατάθλιψης ποικίλλει από άτομο σε άτομο.Οι άνθρωποι που πάσχουν από Μείζονα Κατάθλιψη (μονοπολική) αισθάνονται κατάθλιψη που τους προκαλεί βαθιά κατάπτωση και αποδιοργανώνει την ζωή τους για βδομαδες ή και μήνες κάθε φορά.Σύμφωνα με έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι αυτά τα άτομα είναι επιρρεπή στην αυτοκτονία και δεν αφήνουν πίσω τους εξηγήσεις για τους λόγους της πράξης τους ενώ όταν το κάνουν, κατηγορούν περισσότερο τον εαυτό τους και απολογούνται στους δικούς τους!Περίπου 2-3% των αντρών και 4-9% των γυναικών υποφέρουν από Μείζονα Κατάθλιψη!

 

"ΨΥΧΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ"

Οι αλλαγές στην ψυχική διάθεση είναι ένα σύνηθες φαινόμενο σε όλους μας. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι η καλή ή η κακή διάθεση, κάποιες φορές περνάει και από το τραπέζι μας!!!

Το γεγονός αυτό οφείλεται σε κάποιους νευρο-μεταβιβαστές(ουσίες που εκτελούν την μεταβίβαση πληροφοριών στα νευρικά κύτταρα) που επηρεάζουν συναισθήματα, διάθεση, σκέψεις και μνήμη. Οι ποσότητές των νευρο-μεταβιβαστών αυτών εξαρτώνται από την ποσότητα της τροφής.

Ο κυριότερος νευρο-μεταβιβαστής για καλή διάθεση είναι η ντοπαμίνη. Η ντοπαμίνη βρίσκεται στα ψάρια, το κρέας και τα δημητριακά αλλά κυρίως στα φιστίκια, στα αμύγδαλα και στα καρύδια.

Η σεροτονίνη είναι επίσης ένας νευρο-μεταβιβαστής που μας βοηθά να ηρεμούμε και βρίσκεται στην σόγια και στα ελαφρά τυριά.

Η χολίνη είναι ακόμη μια ουσία, υπεύθυνη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και περιέχεται στην μαγιά μπύρας, στα πράσινα λαχανικά, την λεκιθίνη του αυγού και το σιτάρι. Ηρεμιστική δράση έχουν και οι πράσινες σαλάτες αλλά και τα βερίκοκα.

Σημαντική είναι και η επίδραση των αλκαλοειδών που βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου. Τα αλκαλοειδή περιέχονται στις πατάτες, ντομάτες και μελιτζάνες.

Άλλες ουσίες που επηρεάζουν τον ψυχισμό μας, είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως η Β1, Β12, Β6 και το φολικό οξύ. Τροφές πλούσιες σε αυτές τις βιταμίνες είναι η μαγιά μπύρας, τα αυγά και οι σπόροι.

Τέλος, ένα καλό πρωινό που αποτελείται από υδατάνθρακες (ψωμί, φρυγανιές και δημητριακά) και πρωτεΐνες (γάλα και τυροκομικά) σας προφυλλάσει από την κόπωση και τον εκνευρισμό κατά την διάρκεια της ημέρας.

Εκτός όμως της σχέσης: ποιότητα τροφής - διάθεση, υπάρχει και η σχέση : ποσότητα τροφής – διάθεση.

Οποιαδήποτε και αν είναι η αιτία που υπάρχει άσχημη διάθεση, είναι γεγονός ότι αυτή επηρεάζει το τι και πόσο τρώτε.

Οι στρατηγικές αντιμετώπισης μιας «άσχημης» μέρας, είναι εξατομικευμένες και αμφιβόλου αποτελέσματος.

Τα κυριότερα βήματα αποφυγής της πολυφαγίας, που σας διακατέχει τέτοιες μέρες, είναι:

v Tο καλό πρωινό ακόμη και αν δεν πεινάτε. Βοηθά να ελεγθεί η πείνα στο υπόλοιπο της ημέρας.

v Η άσκηση ή η γενικότερη απασχόληση με κάτι που θα σας κρατάει μακριά από την κουζίνα.

v Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού.

Περισσότερο από όλα όμως θα πρέπει να φανείτε δυνατοί και να αντισταθείτε στα γλυκά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αντί να γλυκάνουν τον πόνο σας, θα προσθέσουν έναν ακόμη λόγο για στενοχώρια την επόμενη ημέρα.

;-)

Zen Me Pilates Equipment Studio, χώρος εναλλακτικής άσκησης και χαλάρωσης στο Κολωνάκι Γιόγκα Πιλάτες

Το Zen Me είναι ένας νέος χώρος εναλλακτικής άσκησης και χαλάρωσης στο κέντρο της Αθήνας στο Κολωνάκι